HR-rutiner og -prosesser

 

Gode HR-prosesser og personalrutiner gjør at hverdagen blir enklere og mer oversiktlig for ledere og medarbeidere. 

ilico kan selvfølgelig bidra til utarbeidelse av gode HR- og personalrutiner i form av for eksempel arbeidsreglement og personalhåndbok.

Eksempler på rutiner og prosesser som er viktige å ha på plass:

  • Varsling

  • Sykefraværsoppfølging

  • Internkontroll personvern (GDPR)

  • Internkontroll HMS

  • Rekruttering og on-boarding


Digitale HR-prosesser

Få personalhåndboken på mobilen, la de ansatte søke om ferie, og registrere egenmelding ved sykdom på mobilen. 

Sammen med vår samarbeidspartner Kuba gir vi deg løsninger for digital personalhåndbok, fraværsregistrering, ansattregister med kompetansemodul og dokumentarkiv.

Prosesser vi kan bistå med å digitalisere:

  • On-boarding

  • Oppfølging i prøvetiden

  • Medarbeidersamtaler og PM-samtaler

  • Søknad om ferie / Ferieplanlegging

  • Ferieplanlegging

  • Sykefraværsoppfølging

  • Off-boarding

  • Personalarkiv

  • HMS- rutiner

Digital personalhåndbok

En personalhåndbok med tydelige beskrivelser av bedriftens rutiner og prosesser skaper en enklere og mer oversiktlig hverdag for ledere og medarbeidere. Vi kan hjelpe dere med å sette opp personalhåndboken, og anbefaler sterkt en digital løsning for dette. I samarbeid med vår partner Kuba, leverer vi digital personalhåndbok der den ansatte får tilgang til all nødvendig informasjon på sin mobil. 

Hva kan vi bistå med?

  • Kartlegge eksisterende rutiner 

  • Planlegge og prioritere innholdet i personalhåndboken

  • Oppdatere eksisterende rutiner og etablere nye 

  • Digital personalhåndbok på mobil

Ta kontakt med oss i dag for å få vite mer!