HR-rutiner og -prosesser
Gode HR-prosesser og personalrutiner gjør at hverdagen blir enklere og mer oversiktlig for ledere og medarbeidere.
ilico kan selvfølgelig bidra til utarbeidelse av gode HR- og personalrutiner i form av for eksempel arbeidsreglement og personalhåndbok.
Eksempler på rutiner og prosesser som er viktige å ha på plass:
Varsling
Sykefraværsoppfølging
Internkontroll personvern (GDPR)
Internkontroll HMS
Rekruttering og on-boarding
Digitale HR-prosesser
Få personalhåndboken på mobilen, la de ansatte søke om ferie, og registrere egenmelding ved sykdom på mobilen.
Sammen med vår samarbeidspartner Kuba gir vi deg løsninger for digital personalhåndbok, fraværsregistrering, ansattregister med kompetansemodul og dokumentarkiv.
Prosesser vi kan bistå med å digitalisere:
On-boarding
Oppfølging i prøvetiden
Medarbeidersamtaler og PM-samtaler
Søknad om ferie / Ferieplanlegging
Ferieplanlegging
Sykefraværsoppfølging
Off-boarding
Personalarkiv
HMS- rutiner
Digital personalhåndbok
En personalhåndbok med tydelige beskrivelser av bedriftens rutiner og prosesser skaper en enklere og mer oversiktlig hverdag for ledere og medarbeidere. Vi kan hjelpe dere med å sette opp personalhåndboken, og anbefaler sterkt en digital løsning for dette. I samarbeid med vår partner Kuba, leverer vi digital personalhåndbok der den ansatte får tilgang til all nødvendig informasjon på sin mobil.
Hva kan vi bistå med?
Kartlegge eksisterende rutiner
Planlegge og prioritere innholdet i personalhåndboken
Oppdatere eksisterende rutiner og etablere nye
Digital personalhåndbok på mobil